Luften smakar som en jordgubbspaj en solig dag i maj.

Söndag 6 maj Sverige

Hemma. Det är konstigt och svårt att förstå. Jag vet inte riktigt vad jag känner. Jag är överlycklig att få träffa min familj och vänner igen. Samtidigt känner jag mig ganska ledsen. Det känns som en era är över och jag vet inte riktigt vad jag ska göra nu. Tjäna tillbaka alla pengar jag har spenderat typ. Men jag tror allt kommer kännas bättre när jag kommer tillbaka in i vardagen.

Även fast resan slutade väldigt tråkigt sa har resten av resan varit så bra. Det är något jag rekommenderar alla att göra. Det behöver inte vara att resa, utan följa sina drömmar. Om man vill något tillräckligt mycket så går det. Den här upplevelsen har gett mig så mycket. Min engelska har utvecklats enormt, jag har träffat så många människor, sett fantastiska platser och så har vi haft väldigt kul. Jag kommer nog inte resa på samma sätt igen, men jag ska definitivt tillbaka till en del av länderna vi har besökt. Jag vill främst tillbaka till Vietnam.

Det har varit så intressant att ha varit i olika länder och se deras kultur och hur de lever. Som Sofia som var 20 år, hade tre barn och jobbade på ett barnhem. Eller den unga kvinnan som jobbade i en skoaffär för att försörja sina föräldrar, fast hennes högsta dröm var att bli lärare. Eller Johnny i Siem Riep som försörjde sig på att köra turister till olika tempel, själv hade han inte satt sin fot i ett tempel. Det får en att få lite perspektiv på tillvaron.

Jag kommer nog inte blogga lika mycket som jag gjort tidigare. Jag brukar inte blogga om min dag, det ger mig ingenting och det är helt enkelt inte jag. Ibland kanske jag kommer lägga upp en text, någon tanke eller en bild. Det har varit kul att skriva om min resa. Att få berätta för er där hemma hur vi har det och så är det kul att ha det sparat så jag kan kolla tillbaka på resan de dagar då jag längtar tillbaka.

Det har varit så kul att ni har följt mig och skrivit så fina kommentarer. Det jag har skrivit i bloggen är ungefär 1% av det som vi har varit med om. Så om man vill höra mer så kan det ju vara trevligt att träffas face to face. Det kan ju vara trevligt, att inte endast kommunicera genom cybervärlden.

Tack för allt. Ni har varit guld.




Kommentarer
Postat av: Ann och Thomas

Om någon frågar dig hur en som precis flyttat dit egentligen kom dit, och du inte vet, kan du bara säga "På det vanliga sättet, om du förstår vad jag menar" citat: Nalle Puh

Det har varit helt fantastiskt att ha fått följa med på resan genom din logg, Tack Agnes för alla kloka ord och fina bilder!

Kram

Ann

2012-05-07 @ 15:04:06
Postat av: Emilia&Ida!♥

Det är din hjärna som talar med dig.

pröva detta det är jättekul men du får inte bläddra ner texten i förväg gör inte det okej gumman

för då fuskar du och det kommer inte att gå i uppfyllelse! Det är ett

test som är skoj! du kommer tycka att de e kul!

Ämne : Ett test som faktiskt fungerar... läskigt...

Nu gäller det att INTE bläddra ner texten i förväg.

FÖLJ INSTRUKTIONERNA - FUSKA INTE FÖR DÅ KOMMER DET INTE ATT FUNGERA

OCH DU KOMMER ATT ÖNSKA ATT DU INTE GJORT DET!

Personen som skickade detta till mig berättade att önskan faktiskt blev

verklighet efter bara tio minuter... MEN FUSKA INTE!!

Det här har ett roligt men lite läskigt slut, läs inte i förväg följ

bara instruktionerna i tur och ordning, det tar bara tre minuter som

sagt och det är i alla fall värt ett försök.

Ta först fram en penna och ett papper:

När du ombeds välja namn, välj då personer som du faktiskt känner på

riktigt och följ din första tanke eller ingivelse!

Gå nedåt rad förrad - en rad i taget - läs inte i förväg för då förstör

du det roliga!!

1. Skriv först siffrorna 1 till 11 under varandra, börja med 1.

2. Bredvid siffrorna 1 och 2, skriv ned vilka två tal du vill.

3. Bredvid siffrorna 3 och 7 skriver du namnet på två personer av det

motsatta könet.

Titta inte i förväg, för då blir resultatet fel!

4. Skriv ned namnet på vem som helst vänner, familj etc) bredvid 4:an,

5:an och 6:an.

Fuska inte för du kommer att ångra det!

5. Skriv titlarna på fyra melodier/låtar bredvid 8, 9, 10 och 11.

6. Slutligen, önska dig något.

Här kommer då nyckeln till detta:

1. Du måste berätta om detta för "antalet du skrev invid 2:an" stycken

personer.

2. Personen vid siffran 3 är den du älskar.

3. Personen vid siffran 7 är någon du tycker om men inte kan komma underfund

med.

4. Den du bryr dig mest om finns vid siffran 4.

5. Personen vid 5:an känner dig väldigt bra.

6. Personen vid 6:an bringar dig lycka.

7. Melodin på 8:an hör ihop med personen vid 3:an.

8. Vid 9:an finns melodin för personen vid 7:an.

9. Melodin vid 10:an säger mest om ditt sinne, och dina tankar.

10. 11:an är melodin som berättar om din inställning till kärlek.

Sänd detta vidare till 10 personer inom en timma från det att du är

färdig. Om du gör det så kommer din önskan att gå i uppfyllelse!

Om inte... sker motsatsen.

När du Läser detta så har du en timme på dig att skicka den vidare...

Det är en kärlekskedja som startade 2004.

Vare sig du Tror på det eller inte så

kommer det hända just dig> o go for it!

Skickar du den till 20 personer kommer den du älskar fråga om ni kan bli

ihop!

Skickar du den till 15 personer kommer han/hon ttt bli kär i dig.

Skickar du den till 10 personer kommer han/hon kyssa dig inom 7 dagar.

Skickar du den till 5 personer kommer ni bara förbli vänner och inget mer..

MEN om du bara skiter i det och inte skickar vidare så kommer du få otur i ....

2012-05-07 @ 16:34:25
URL: http://eemmilliaa.blogg.se/
Postat av: Carina Säfström

Tack Agnes för att du delat med dej och tack för kramen idag. Jag blev riktigt känslosam, både av glädjen att se dej och att du gjorde dej besvär med att leta upp mej, och sorgen för Frida. Synd att ni inte var kvar när jag kom hem, då hade jag bjudit på något gott, för det tror jag inte Lucas gjorde :). Kram på dej!!

2012-05-07 @ 21:38:30
Postat av: Jennifer

Agnes det är maj:)

Så skönt att ha dig i närheten igen!

Älskar rubriken!

2012-05-08 @ 23:42:57
Postat av: Joanna Rebecca

Är så glad att du är hemma. Längtar tills vi ses!

2012-05-09 @ 10:04:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0