första skoldagen

Jaha, då var första skoldagen avklarad. Det var riktigt kul att träffa hela klassen igen! Innan skolan så skedde det dock en massa dumma saker.

1. För några dagar sedan köpte jag en par nya skor med klackar. (jag fick jättemånga komplimanger idag av folk som kom fram och sa att dom var fina, då blir jag jätteglad!) Då tänkte jag dom kan jag ju ha idag, Något jag inte tänkte på var att det var dumt att gå i dom två kilometer till bussen innan skolan. Efter halva vägen så blödde mina fötter och jag hade så ont! Som tur var så tog Jennifer med plåster till mig som jag fick, hon är en ängel.

2. Det var proppat med folk på bussen i morse. Ungefär hela Hölöskolan skulle till Södertälje kändes det som. Jag gick in i bussen-hittade ingen plats och mina fötter svek mig så jag var tvungen att sitta. Då fick jag syn på Pontus och (bokstavligen) hoppar upp i hans knä och säger att jag måste sitta där hela resan. Tur det!

3. Jag skrev ju igår att jag trodde att vi skulle börja halv tio. Vi började nio. Mmm du är så duktig Agnes! Som tur var så trodde Jennifer som mig så vi gick tillsammans och vi missade inget viktigt.

Allting löste sig iallafall. Efter skolan gick jag och en del från klassen och åt på Nancys, det var riktigt mysigt. Det här kommer bli ett bra år i skolan, det känner jag på mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0