my home is my castle

Jag kom precis på en sak. I lördags så var det 6 år sen vi flyttade ut hit till landet! Det var en väldigt stor omställning för alla i min famlij. Från att ha ätit ute minst 4 gånger i veckan till att börja laga egen mat varje dag. Från att ha sovit lååångt på mornarna till att gå upp tidigt även på helgerna för att ta hand om alla djur. Från att ha varit med kompisar nästan varje dag efter skolan, till att vara tvungen att gå hem direkt när skolan slutade och gå ut med hundarna och fodra hästarna och rida. Från att ha somnat till bruset av trafik utanför dörren, till att inte ha kunnat sova på landet för att det har varit för tyst.

Den största skillnaden är att livet här ute har gjort både mig och Ellen till betydligt mer ansvarsfulla människor. Det har inte varit lätt alltid. Det har krävt "blod, svett och tårar". Det har inte alltid varit lätt, tvärtom.Men det har helt klart varit värt det. Jag vet ínte vilken person jag hade varit om jag fortfarande hade bott i Stockholm, en helt annan person iallafall. Jag är väldigt tacksam att ha fått den här uppväxten på landet. För det mesta så har det varit helt underbart. Jag skulle inte vilja byta ut det mot något.










Okej efter en halvtimme så fick jag upp 4 bilder, vårt internet är inte så snabbt alltså. Det här är inte allt, men en del av mitt hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0