just nu kan jag inte tänka på något annat

Åh. Idag åkte jag, mamma och Torkel till veterinären med min häst för att se om hon var dräktig, det var hon tyvärr inte.. Vår veterinär bor i Järna och när vi kom dit så var det två polisbilar där. Det här var lite utanför Järna, inte mot Ytterjärna utan mot andra hållet.. Vet inte riktigt hur jag ska beskriva det. SKITSAMMA. Andreas (veterinären) berättade att det hade kört jättemånga polisbilar och brandbilar utanför dygnet runt i två dagar. Anledningen var att det var en utvecklingstörd man som har gått vilse i skogen där. Han är 56 år men han kan tänkta som en 2 åring bara. Dessutom hade han bara shorts på sig när han försvann. Alltså det är så hemskt! Jag ville bara springa upp i skogen och hjälpa till att hitta honom.
Han måste vara död. Det regnar ju som fan och är kallt, tänk hur det är på natten då. Dom har inte hittat han än. Han ligger säkert under någon gran just nu och äter kottar för att inte vara så hungrig. Åååh. Och han är helt ensam. Stackars sate. Just nu kan jag inte tänka på något annat. Han borde vara helt förtvivlad just nu. Han borde gråta och hans tårar blandas säkert med det hårda kallet regnet, och han är helt själv.

Nej usch! Nu kan jag absolut inte tänka på något annat. Jag ska lägga mig bredvid Torkel i sängen och försöka sova, jag skojar inte när jag säger att jag kommer drömma mardrömmar om vad som händer mannen i skogen.

Kommentarer
Postat av: agnes

fin blogg

2009-07-10 @ 16:09:21
URL: http://mysizzz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0