Lite skit

När jag gick och la mig efter att skrivit om det där inlägget om mannen som har gått vilse i skogen så kunde jag verkligen inte somna. Det blev inte direkt bättre när Torkel sa att han kanske ville springa iväg. Då började jag tänka om någon kanske hade gjort honom illa och han sprang iväg för att komma bort och efter det gått vilse. På natten drömde jag mardrömmar om att han låg och darrade i skogen helt själv... Usch, hoppas dom hittar honom snart. Om dom inte redan har gjort det!

Igår var jag och Torkel i Stockholm. Jag köpte skor, en klänning (hör och häpna, jag som aldrig andvänder klänning) och till sist biobiljetter till Harry Potter nästa vecka. Vi är nio personer som ska gå och kolla, kul! Michael pratade om att han funderade först att gå på midnattspremiären, och då skulle man vara utklädd till personer ur Harry Potter. Men nej, där går verkligen min gräns.

Jag har inte lagt märke till det förut, men igår så störde jag mig på en massa saker i Sthlm. Förut har jag aldrig tänkt på det... Här är lite saker iallfall.

1.
Folk som petar sig i näsan helt öppet.
Precis när vi gick av tåget igår så stod det en man och liksom grävde i näsan så hela fingret försvann in. Det värsta var att jag stod precis bredvid honom. Och det var kö upp till trappan så jag kunde inte flytta på mig. Efter att han hade grävt där inne så tog ha ut den och liksom kollade på den och sen torkade av den på kläderna. Jag höll helt seriöst på att spy. Torkel tyckte att jag var töntig, men USCH säger jag bara.

2.
Folk som går jättesakna framför en så att man inte kommer förbi
När man går på drottningatan så är det fullpackat med folk. Tänk dig då att det går 6 personer bredvid varandra och går i snigelfart. Visst, inga problem om dom var 2 personer. men när det är så många personer så kan man inte gå förbi utan man måste gå bakom ännu saktare och få knuffar i ryggen bakom sig. Så irriterande.

3.
Folk som röker bland folk
Det är något som har irriterat mig länge. Jag bryr mig inte om folk väljer att ta död på sig själva och svarta ner deras lungor, det är okej för mig. Men när det är stora folksamlingar så kan man ju åtminstonde försöka att hålla sig. Det som jag blir mest arg på är vuxna människor som röker när deras barn står bredvid. Jag skulle aldrig någonsin  kunna göra det. Är dom verkligen så dumma så dom inte tror att barnen tar skada av det också. Tydligen.

Ja det var väl dom sakerna som jag la märke till igår, det var några mer saker men om jag skriver dom så kanske jag framstår som en gnällkärring. Nu ska jag ta och äta och sen gå ut i stallet och fixa inför imorgon då det är tävling som gäller!

Kommentarer
Postat av: torkel

söt du ärrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!

2009-07-12 @ 14:51:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0