Därför tar jag svinsprutan

Nu känner jag verkligen att jag har kommit tillbaka till det "riktiga livet". Riktiga livet består inte av lata dagar på stranden med en bok i handen. Nu är det pluggpluggplugg och inget annat som gäller. Ikväll har jag tränat inför min muntliga bokredovisning imorgon. Känns inte jätte bra, men jag kan säga att utan Torkel skulle jag ha panik nu. Det har sina fördelar med att ha en pojkvän som har bott i USA.

Imorgon ska jag ta svininfluensaspruta. Många säger att dom inte ska ta den för att dom inte är rädda för att bli sjuka. Men det är inte det som är problemet. Tänk hur det skulle vara om alla blev sjuka samtidigt, det skulle inte gå. Tänk om vi inte skulle ha lärare i skolan (skulle i och för sig vara ganska skönt), inga busschaufförer, inga läkare osv som kunde gå till sitt arbete för att dom var sjuka i svininfluensa. Samhället skulle inte fungera då, och tänk vad mycket pengar det skulle kosta. Det är ju beräknat att efter den 300 000 sprutan så kommer samhället tjäna in pengar istället för att så många ska vara sjuka. Jag ser det som en skyldighet att ta sprutan. Annars är vi smittbärare och smittar varandra. Visst, man kan få biverkningar som feber i någon dag. Men tänk då hur dålig man skulle bli om man inte tog sprutan och blev smittad.

Jag ska ta min spruta iallafall, det är en sak som är klart!


Kommentarer
Postat av: Ellen

Och tänk om man smittar någon som faktiskt KAN dö av influensan! Då tycker jag att vi är skylldiga dom att ta den, vi som även inte dör av det.

2009-11-10 @ 18:16:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0