Harry Potter landet

Jag måste erkänna en sak. De flesta som känner mig vet det redan, och det är att jag är en riktig Harry Potter nörd. När jag gick i tvåan så läste jag ut min första Harry Potter bok, och sedan då så har jag älskat böckerna och filmerna. Har läst om alla böcker flera gånger, på svenska och engelska. Helt underbart.

Idag när jag gick in på blogg.se så såg jag reklam för en blogg som hade skrivit det här:

I USA i Orlando (Florida) så kommer ett Harry Potter land öppna
Det öppnar runt våren 2010. Det är alltså snart ;D

Den kommer heta The Wizarding World of Harry Potter och är 81 000 kvadratmeter stort.

Precis när du kommer in möts du av: 

"Vid ingången till trollkarlsbyn Hogsmeade puffar tåget Hogswart Express ånga och låter visslan ljuda, tvärs över gatan väntar butiken Zonko's med varor som expanderande öron och sneakoscopes.

I Honeydukes kan du köpa chokladgrodor och Bertie Bott's Every Flavour Beans och i restaurangen intill, The Three Broomsticks, ska traditionell brittisk mat serveras tillsammans med pumpajuice och smöröl."


The Wizarding World of Harry Potter kommer vara en egen park som Universal Studios gjort.

Men risk för att låta som en praktnörd så säger jag bara: det där stället måste jag se innan jag dör.


Kommentarer
Postat av: torkel

Pumpajuice och smöröl låter så otroligt äckligt så att jag spyr ut all min galla.

2009-10-15 @ 23:19:16
Postat av: Mamma

VEM ÄR HARRY POTTER??? FÅR JAG FÖLJA MED ÄNDÅ???

SNÄLLA!!!

2009-10-16 @ 17:51:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0