Ibland undrar jag hur folk tänker

Idag när jag satt på tåget så läste jag metro. I den var det en intervju med någon miljöpartist om hur man skulle göra skolan "bättre". Då sa den här människan att man måste utbilda lärare för att kunna hjälpa de bästa men även sämsta eleverna i skolan. Alltså jag blir så jävla arg. Det är inte fel att utbilda lärare, det är inte det jag syftar på, men hur fan kan man uttala sig "de bästa och sämsta eleverna i skolan". Man säger bara inte så.


Vadå de sämsta? Vilka är de sämsta? Är de dem som räknar matte långsammare än de "bästa"? Kan hon stå inför de här eleverna som hon har kategoriserat som de "sämsta" och säga att de är sämst? Nej jag tänkte väl det. Och om hon mot all förmodan skulle kunna säga det så är hon (ursäkta språket) körd i huvudet. Hur hon än tänkte där så var det korkat. Smart att uttala sig så nu innan valet också, verkligen.

Pucko!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0