1700

Ibland undrar jag hur lärare tänker. Är det inte ett krav på att lärare måste gå på någon slags "psykologiskt tänkade kurs" ?. Det borde det vara. Under den tiden jag gick i grundskolan så rättade alltid lärarna i ens böcker och om man hade fel tog de en röd penna och gjorde ett stort rött streck. Kom igen, hur fan tänker man då? Tror de att eleverna blir peppade att göra om och göra rätt? Inte blev jag det iallafall.

Jag kommer ihåg när jag gick i 4:an. Min kompis hade precis varit framme hos fröken och fått tillbaka sitt mattehäfte där varje sida var täckt med rött, sidan hade nästan bytt färg helt. Usch vad jag tyckte synd om henne. När hon kom mot mig så såg jag att hon skämdes, att hon kände sig dåligt. Hon såg skamset ner när hon satte sig i bänken bredvid mig och sa sorgset men tappert:

- Egentligen gör det inte så mycket. Röd är ju min favoritfärg så jag blir nästan glad..




Kommentarer
Postat av: emilia

"Egentligen gör det inte så mycket. Röd är ju min favoritfärg så jag blir nästan glad.."



nej, gud va söt.



2010-12-20 @ 10:10:42
URL: http://fintsomsnus-bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0