SL är ett otroligt bra exempel på några som inte lär sig av sina misstag

JAG BLIR SÅ ARG. Gah jag måste verkligen avreagera mig nu. Idag skulle jag och massa människor hem till Malin, mycket trevligt och jag såg fram emot det. Jag skulle ta tåget från Södertälje till Gnesta. När vi har suttit på tåget i 20 minuter pga förseningar så säger de i högtalarna att det är fel på tåget men att det kommer gå ersättningsbussar till Gnesta.

Så vi går ut och väntar på den där ersättningbussen. Vi visste inte vart den skulle gå så vi frågade massa andra busschaufförer. De sa att vi skulle ställa oss på ett ställe och att den snart skulle komma. Fan heller att den gjorde. Vi fick stå där i 45 minuter i 20 minusgrader, och vi frågade hur många busschaufförer när den skulle komma och de sa bara att vi skulle vänta. När vi höll på att frysa ihjäl så gick vi in för att värma oss och där sa dom att det inte alls gick några ersättningsbussar. JA MEN SÅ BRA ATT VI FICK VETA DET DÅ!

Okej. Jag vet att vi bor i Sverige. Sverige är ett kallt land. Då händer det att det blir fel på tågen av kylan. Visst. Men hur jävla svårt ska det vara att ge information till dom som ska åka med?! Det värsta är att jag har varit med om det här flera gånger. Sammanlagt vet jag inte HUR många timmar jag har fått stått ute och väntat på bussar som inte har kommit på stationen och de har varit så förbannat lata så de inte har kunnat gå 20 meter och säga det till dem som står och väntar. Folk har varit arga och sagt åt dom att ge bättre information. Gör dom det? Nej.

SL är ett otroligt bra exempel på några som inte lär sig av sina misstag.

Det hela slutade med att alla gick hem och jag fick sitta och vänta på stationen tills Eric hämtade mig. Nu får vi bestämma en ny dag att träffas på. Otroligt tråkigt att det blev som det blev idag, jag hade sett fram emot det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0