In hopes you're on the other side, talking to me too.

Jag har bestämt mig för att inte ha sådan panik över vilken utbildning jag ska gå i framtiden. Jag är ung och har hela livet framför mig. En sak som är säker är att jag inte kommer plugga på ett år efter studenten. Men förmodligen börjar jag plugga igen efter det, och jag har inte en aning om till vad. Men istället för att se det som något ångestladdat så försöker jag se det positivt. Jag kan göra vad jag vill. Det är i och för sig ångestladdat i sig. Men på något sätt är det en "skön" ångest. En bra ångest. Det betyder att jag har valmöjligheter. Jag vägrar att sitta hemma och må dåligt över vad jag ska plugga i framtiden, det har jag bestämt mig för. Mitt liv är planerat till slutet av sommar (och förmodligen hösten också). En sak som är lite rolig är att jag och Ellen kommer börja på samma jobb. Vi sökte flera jobb men de vi fick hos var snabba och då tackade vi båda såklart ja.

Det är så många saker jag vill göra. Volontärarbeta i Afrika, överleva på fried rice i Asien och lära mig surfa i Australien. Och det tänker jag göra. Jag ska jobba som ett djur i sommar/höst och sen drar jag (vi). Livet är faktiskt rätt så underbart.

Allting blir vad man gör det till!

Kommentarer
Postat av: agnes

bra skrivet!

2011-04-17 @ 17:41:45
URL: http://agnesskoldberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0