.

Torsdag 2 februari 18:30 Phnom Penh

Alltsa. Idag var bland de haftigaste dagarna jag har varit med om. Frida och jag var forst pa Killing Fields vilket var hemskt. Pol Pot och allt han gjorde. Sjukaste ar ju att han blev arresterad forst ar 1998. Valdigt intressant men valdigt jobbigt att se alla massgravar och benrester. Samtidigt ar det ju bra att det bevaras och allt det dar sa vi inte glommer det. Forstar dock inte varfor vi inte laser om det i skolan? Det var ju inte alls langesen.

Sen iallafall sa akte vi till ett barnhem. Nar vi kom dit sa flockades barnen runt oss och var nyfikna pa vad vi var for filurer. Vi traffade Sofia som var lika gammal som oss som jobbade dar. Hon hade aven tre barn. (Himmel) Vi blev visade runt pa barnhemmet och det var valdigt primitivt. Sedan akte vi till en marknad och vi gav 50 dollar var som de kopte mat for. Nar vi kom tillbaka till barnhemmet med all mat sa blev barnen helt till sig. Det var 100 personer pa barnhemmet och vi kopte mat sa det skulle racka till alla i tva dagar. Sjukt haftig upplevelse. Bland det basta jag gjort!


Pa marknaden. Hor koper Sofia fisk.

Har ar det vi kopte. Ris, fisk, och 10 kg kyckling bland annat.

Jag och Frida pa barnhemmet!

Lite barn.

Gruppbild! Det ar bara nagra av barnen (flickorna gick tydligen i skola nar vi tog bilden..) Jag ville ta med alla hem men det gar ju inte.

Forresten ar ni nog de samsta blogglasarna nagonsin. Ni ar anda en del som laser men ni kommenterar knappt. Det ar trakigt. Tappar lite lusten att dela med mig saker daaaa.

Hur som. Nu ska jag ga tillbaka till hotellet och ikvall ska jag och Frida dricka ol for 8 kr. Hejda!

Kommentarer
Postat av: ann och thomas

Kära Agnes!

Vi läser din blogg med iver! Du är en fantastisk skrivare, borde nog satsa på författarskap!Jag menar det verkligen!

Underbart det ni gjorde på barnhemmet, en fin och omtänksam gest! Tänk va olika livet kan vara på de platser ni besöker, och allt ni får vara med om, det har ju trots allt bara gått drygt en månad! Tänker på er båda varje dag, och tittar på korten varje kväll!

Jag lovar att bli bättre på att kommentera vad du skriver, nu har jag ju hittat den knappen!

Data nörd som jag är!!!

Kramar till er båda, (ni får krama varandra) från mej och Thomas!

2012-02-02 @ 18:26:28
Postat av: Carina Säfström

Agnes, du gör min dag när du skriver i din blogg. Ellen har väl berättat att jag följer dig. Men jag vill ju vara lite diskret:). Skulle vilja göra samma sak, typ, som ni gör, men man har väl blivit lite bekväm med åren. Fortsätt som ni gör, upplev, känn på och njut. Och skriv om det! Jag kollar varje dag om du skrivit något nytt, och Fridas resdagbok. Kram

2012-02-03 @ 14:58:55
Postat av: Torben

Vilka hjältar! ;)

2012-02-03 @ 18:51:33
Postat av: Joanna Rebecca

Vilken upplevelse! Fantastiskt!

Fina bilder på er med barnen.

Jag ser nog att ni har blivit bruna!

2012-02-03 @ 21:28:37
Postat av: mormor Gittan och morfar Lars

Hej Agnes!

Vi följer er på resan. Mycket interssant.

Det är kul med alla bilder.

Vi tittar varje dag.

Kram till älsklingsungen och hennes kompis!!

2012-02-04 @ 11:01:12
URL: http://agnes.blogg.se/
Postat av: Mamma

Hej fina du!

Vad härligt och spännande ni verkar ha.

Ni är fantastiska och väldigt företagsamma. Stora hjärtan har ni båda. Vill höra mer om barnhemmet!

Nu är det verkligen kallt här hemma, cirka 50 grader skillnad mot vad ni har. Så passa på att njut av värmen och alla äventyr!

Stor kram till er båda!!

2012-02-04 @ 11:08:37
Postat av: Mamma

Lite att läsa.

Kram

Postat av: Eric

Hej tjejer! Vad mycket ni får uppleva. Rätt otroligt att vi kan följa er från andra sidan planeten, sommar-vinter etc. Tack för fina reportage med högt underhållningsvärde!

2012-02-04 @ 20:39:22
Postat av: Elin

Jäklar vilken häftig upplevelse! Det är verkligen något som jag skulle vilja uppleva också, det måste vara en väldigt speciell känsla. Ni är verkligen världens snällaste, som åker och köper mat o allt:)Saknar er, det är så jäkla tomt. Men snart ses vi, inte alls länge kvar nu! <3

2012-02-05 @ 21:36:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0