.

Jag sitter i en buss genom Vietnam, som i trans. Forundras. Kollar ut. Pa de hoga bergen med de mest grona traden. Pa gula sanddyner som stracker sig i kilometer. Pa de enorma falten dar lantbrukarna i sina trekantiga hattar arbetar. De hugger i marken med sina redskap, drar troskor efter buffar och jobbar envetet pa i hettan. Pa ett av falten sprider sig hundratals gravar som ett vitt hav. Soldater som dott i strid. Det ar markligt for doden ar inte pataglig har. Det gar inte att forestalla sig doden pa en plats som ger sa mycket liv.

Bussen kor uppat i berget och efter kurvan ser jag det. Det stora glittrande havet och himlen som ar sa ljus. De tva elementen blir ett. Mitt i denna gava ar det hundratal fiskebatar. Jag ar i en annan tid. Om det ar sa har det kanns att vara kar har jag trillat dit ordentligt. Innan jag sag det har sa visste jag ingenting, om nagonting. Jag vill sta pa berget och bara se. Pa det som ar vackert. Sa lange jag star har finns det inget ont. Jag tanker att det spelar ingen roll att jag inte vet vem jag ar, for jag kanner mig hemma har. Jag lever. Snalla lat mig bara sta har. Inget annat spelar nagon roll. Det har ar allt.

Och sa springer jag vidare.

Kommentarer
Postat av: Andreas

Du skriver jäkligt bra och målande. Nästan så det känns som om man är där och att man får samma känslor som du upplever.

Det är ju det här som blir minnen för livet! Du ser inte bara samma charterhotell, utan du ser världen.. Fortsätt så! Kram

2012-02-17 @ 13:01:23
Postat av: ann och Thomas

När du känner dig tämligen säker på att något spännande ska hända, då är det dags att torka bort honungen från nosen och snygga till sig bäst man kan för att vara beredd på vad som helst.

citat:Nalle puh

Låter vackert på din beskrivning!Känns som man är med!

Kam

2012-02-17 @ 19:28:26
Postat av: Carina Säfström

Åh vad vackert, kan se det framför mej.Du beskriver det så bra. Ha det bäst! Kram.

2012-02-18 @ 10:32:25
Postat av: mormor Gittan och morfar Lars

Hej, igen!

Det låter helt underbart. Vi är lite avundsjuka!!

Kram

2012-02-18 @ 11:40:03
URL: http://agnes.blogg.se/
Postat av: Mamma

Agnes jag har försökt svara på ditt meddelande men det går inte!

Ska försöka igen men tills dess så vill jag säga att jag älskar dig så enormt mycket!!

Kram

2012-02-18 @ 13:44:29
Postat av: Joanna Rebecca

Hur går det för er? Hoppas allt är bra. Massa kärlek

2012-02-20 @ 10:47:56
URL: http://joannarebecca.blogg.se/
Postat av: Oskar

Avundsjuk? Nej då :S

2012-02-21 @ 11:35:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0