Lets's get married and put a fence round our house.

Tisdag 14 februari 14:59 Ho Chi Minh

Hej!

Nu ar vi i Vietnam! Det blev lite andrade planer. Frida blev tyvarr magsjuk sa vi akte en dag senare. Tyckte sa synd om henne. Det kanns sa dumt att inte kunna gora sa mycket at det. Nu mar hon bra i alla fall. Igar tog vi hur som en buss till Vietnam. Precis innan gransen till Vietnam stannade vi och at. Nar Frida gick pa toa kom det fram 8 killar som jobbade dar och stod runt mig och jag forstod ingenting, och sa pratade dom pa deras sprak vilket gjorde det omojligt att forsta nagonting. Sen kom Frida tillbaka och dom stod kvar. Efter ett tag sa kom en av killarna ut och gav mig ett glas med nagot som sag ut som iste men jag har ingen aning. Jag sa att jag inte hade bestallt men han sa att dom ville bjuda mig. Jaha. Sjukt obehagligt. Jag drack inte.

Sen nar vi kom over gransen och tullpersonalen kollade igenom bussen sa visade det sig att var busschauffor hade gomt droger i bussen. Da beslagstogs bussen och vi stod dar utan buss och chauffor. Efter tre timmar kom det en liten minibuss som alla fick tranga ihop sig i. Framlingar fick sitta i knat pa varandra. Jag och Frida fick dock dom basta platserna i framsatet eftersom vi var snabba som vesslor och sprang dit. Det galler att vara smart och snabb. Tillslut kom vi fram och da sov vi pa varldens vidrigaste hotell. Nu har vi bytt hotell och gor lite research for hur vi ska fortsatta resan. Imorgon ska vi aka till Mekong deltat och efter det ska vi bege oss soderut till HaLong Bay som dar det tydligen ska finnas paradisoar. Det blir nog bra.

Jag beslagtogs Fridas kamera sa har kommer lite bilder.








Avslutar med en bild fran hur minibussen sag ut igar. Humoret var pa topp iallafall! Det ar sa kul att Frida och jag kan i de mest jobbigaste situationer kolla pa varandra och saga "det har duger at mig" och asgarva. Det blir vad man gor det till.

Till sist hoppas jag att ni har en bra alla hjartans dag. Vi tanker pa er dar hemma och saknar, men vi har ju varandra. Det duger gott och val at oss.

Kommentarer
Postat av: Carina

Så kul att läsa om era strapatser:-) Jag är väldigt nyfiken på Vietnam, skriv mer! Sann med familj var där i julas och berättade om Saigon (verkar vara en häftig stad) och Pho Chok (stavar nog helt fel...) lät som paradiset:-)

Sköt om dig, längtar efter dig här hemma. Men vi har i alla fall snö:-) Kram Carina

2012-02-14 @ 10:38:51
Postat av: ann och thomas

Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat.citat: nalle Puh



Härligt att höra att ni har det bra, hoppas ni båda slipper vara sjuka mer, tänker på det som hände idag oxå!! Säg åt henne att vara mer noga med vad hon petar i sig! Vill gärna åka till Vietnam själv så det ska bli kul att få höra vidare om detta äventyr!

Hemma har vi det bra, om man gillar snö, slask, is och kyla!! Kram till er båda!

2012-02-14 @ 13:11:09
Postat av: Ylva

Åh vad härligt och spännande allt låter! Jag vill också göra något sånt som ni gör nu, men alla vet ju att jag vill åka till kalla, mulna och gråa Ryssland...hehe... ;)

Det är så jävla roligt att läsa om allt ni har för er där borta i Asien och värmen, även om jag många gånger blir så avundsjuk att jag blir så arg att jag måste stänga av datorn och gå och lägga mig...Era jävla lyxisar! Nej då, jag älskar dig Agge och unnar dig verkligen allt, speciellt det där eftersom att du är intresserad av internationella relationer. Sug åt er allt ni kan!

Fortsätt att ha det bäst, men var försiktiga utan att det påverkar att leva på gränsen, varenda fuckin ynka minut. Eller enklare sagt "Just live your life!" PUSS älskling! <3

2012-02-14 @ 19:59:23
URL: http://ylviistankar.blogspot.com
Postat av: Carina Säfström

Hu, får lite hjärtklappning. Tur att allt gick bra.

Tack för att du delar med dej till oss! Kram

2012-02-14 @ 20:45:29
Postat av: Alice

Guud vad härligt det ser ut! Kram! Kika gjärna in på min lilla blogg! Kram

2012-02-15 @ 21:53:05
URL: http://alicejosephson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0