.

Fredag 10 februari 17:33 Sianoville

Hej!

Efter starka patryckningar fran hogre makter (mamma) sa tankte jag blogga lite. Forra veckan akte vi till Siem Riep. Dar sag vi bland annat Angkor Wat som ar ett av de sju varldsfynden. Det var ratt maktigt. Sedan akte vi till Sianoville dar vi ar nu. Bussresan hit var hemsk. Massa byten och fruktansvarda bussaten. En del fick faktiskt sitta pa plaststolar i mittgangen. Det var sjukt. Erbjod en kvinna och hennes 3-ariga barn att byta plats med mig men hon sa att det var okej. Jag forsokte forklara att nu har dom suttit dar halva vagen sa da kan vi byta, men hon forstod inte. Forstar inte hur 50 andra manniskor kan sitta och inte bry sig. Tanka " jag ser att det lilla barnen gnuggar sig i ogonen av trotthet, jag hor att hon hostar och ar sjuk, men jag bryr mig inte." Man ska vara snall. Det deviset har jag blivit uppfostrad efter. I sana lagen skrammer den oempatiska manskligheten mig.

Naval. Vi gillar Sianoville! Bada har langtat efter havet. Vi har det valdigt bra har. Jag ar sa glad att jag ar har med Frida. Vi har utvecklat ett systerskap och funkar valdigt bra tillsammans. Den storsta diskussionen vi har haft hittills ar om det heter ett eller en pommes frites. Haha. Pa sondag ska vi ta en nattbuss till Vietnam. Vi vill se Mekong deltat och sedan ta oss uppat mot Laos. Det blir nog bra.


Pa vagen mot Siem Riep stannade vi for att ata lite.

Gott.


Angkor wat!


Angkor wat ar over 1000 ar gammalt.




Pa forra stallet vi bodde pa upptackte vi efter nagra timmar att det var mogel i taket. Da ville vi givetvis byta rum men dom ville att vi skulle betala mer och det blev KRIG. Har aldrig sett Frida sa arg. Hon skrek och satte sig pa en stol i receptionen och sa att hon vagrade att flytta pa sig innan vi fick pengarna tillbaka. Jag hade varsta utlaggningen om att om vi inte fick pengarna tillbaka skulle vi vara tvunga att stamma dom i Sverige och da skulle inga svenska kunder komma dit och dom skulle forlora pengar da. Inget av det var sant givetvis men det kunde inte han veta. Svaret jag fick var:

- Cannot.

Han forstod inte ett enda ord av det jag sa. Frida och jag skrattar valdigt mycket at det nu.








Det var val det. Kul att ni kommenterade forut forresten. Ge och ta. Det ar fint. Avslutar med att skriva att det heter en pommes frites. "Kan jag fa smaka en pommes frites av dig?" Sa ska det vara. Punkt.

Kommentarer
Postat av: Joanna Rebecca

Kul med alla bilder!

Åh vad mycket ni gör.

Vad fina ni är på bilderna!

Härligt med sol, strand och hav.

Häftigt allting!

Saknar.

2012-02-10 @ 12:44:36
Postat av: Carina Säfström

Det är klart att det heter en pomm... Kollar varje dag om du skrivit något. Håller med din mamma om att du bör skriva oftare, för vår skull :). Lucas har varit och hälsat på hemma hos er, han är impad. Kram

2012-02-10 @ 16:18:56
Postat av: annoch thomas

2012-02-10 @ 17:38:12
Postat av: ann och thomas

Du Puh, vad är det första du tänker när du vaknar på morgonen?" frågade Nasse

"Jag undrar vad jag får till frukost", sa Puh.

"Vad tänker du Nasse?"

"Jag undrar vad det skall hända för något roligt idag", svarade Nasse

"Mmm", sa Puh tankfullt, "Det är samma sak".

Källa: Nalle Puh



Underbart lite väl ..... lyxigt! Men er väl unnat härliga bilder! det är väl saft i glasen!!!!!

Hmmmmm Fridas humör!! Men rätt ska va rätt!!

Kram till er båda!

2012-02-10 @ 17:43:11
Postat av: Jennifer S

Heeej, Åh va underbart allt ser ut..

Snön har kommit här hemma och det skulle vara så härligt att få ligga i en solstol i bikini utan att frysa!

Allt verkar så häftigt, jag gillade vad ni gjorde för barnen på barnhemmet, jättegulligt!

Haa det bäst och ta hand om varandra!!!

Kramar

2012-02-10 @ 20:21:07
Postat av: ann och thomas

Var det kackerlackor som de sålde på vägen till Siem Riep???

Kramar

2012-02-10 @ 20:44:27
Postat av: Andy Candy

Enligt mig säger man en pommes frittes (som damen i reklamen för några år sedan). Helt rätt att gå på dem som ni gjorde och snea ur, rätt ska va rätt. Jag är likadan.

Ketchupspruten på daisys i sillekrog va inte rengjord så när jag tog ketchup sprutade det ketchup på min jacka och mina byxor. Efter maten bad jag om en kopp kaffe för besväret. Vilket jag då fick. Men mycket vill ha mer och jag tänkte att barnen gärna delar på en härlig, stor, kaka. Så jag frågade om jag kunde ta en sådan också. Var på han svarar att jag då får välja mellan kaka och kaffe. Då förklarade jag för honom att han kunde välja att kemtvätta mina byxor eller min jacka. Okey då, sa han, du får båda. Hoppas det smakar..

Grymt att ni kommer så bra överäns trots att ni hänger med varandra mest hela tiden.

Det är så kallt här så ni anar inte. Man glömmer, mellan vintrarna här i sverige, hur kallt det faktiskt är. Njut fö fan! Glassa! Chilla! Ochilla! Blir glad när jag hör att resan verkar leva upp till era förväntningar! Ta hand om varandra! xoxo

2012-02-11 @ 10:52:59
Postat av: Agnes

Jajamen det var kackerlackor. Det fanns aven grashoppor och andra harligheter. Vi har inte vagat oss pa att prova an dock..



Carina jag lovar att bli battre pa att skriva oftare! Blir sa glad att ni laser och kommenterar. Kram pa er!

2012-02-11 @ 11:03:10
Postat av: Andreas

Måste prova att käka nått sånt ju. Dom tillagar det ju av en anledning. Smarrigheten! Eller billigheten..

2012-02-11 @ 11:16:18
Postat av: Malin

Helt rätt Agnes, en pommes heter det :) Tror att Frida och jag pratat om det förut. Usch vad hemskt med mögel, hoppas ni slipper det i fortsättningen.

2012-02-11 @ 16:32:31
Postat av: Mamma

Bra där Agnes...att skriva och lägga ut fina bilder.

Ser underbart ut. solstol och drink?!? Trodde ni backpackade...lyxlirare ;)Njut och ha det bäst. Här är det riktigt, riktigt kallt. -17C brrrrr.

Kram till er båda.

2012-02-11 @ 17:26:23
Postat av: Mamma

En...det heter en pommes. Precis som att det heter en vatten...

2012-02-11 @ 17:35:22
Postat av: Ylva

Fan vad mysigt ni verkar ha det! Saknar dig Agnes! <3



Men jag skulle nog säga att det heter ett pommes frites... I bestämd form singular heter det väl pommes frit(es)et (och pommes frit(es)en plural bestämd. Egentligen helt oväsentligt i sammanhanget...) Då skulle jag säga att det blir ett pommes frites, singular obestämd, precis som det heter en häst/ hästen, ett bord/ bordet, en lektion/ lektionen, ett träningspass/ träningspasset osv. osv... Men jag ska väl egentligen inte säga något, verkar vara i markant underläge...



Kollar in på bloggen varje dag och blir lyrisk, som en liten unge för en godispåse, när du har uppdaterat! PussoKram!! Ha det bäst!

2012-02-11 @ 18:54:27
Postat av: Ellen

Jag saknar dig Aggy. Ja det heter en pommes frites. Hälsa Frida. Puss!

2012-02-11 @ 19:12:21
Postat av: Andreas

Heter det verkligen en vatten? Det lät lite tveksamt. :)

2012-02-11 @ 22:35:37
Postat av: Andreas

Om man inte beställer en vatten när man är ute :)

2012-02-11 @ 23:32:17
Postat av: Agnes

HAHA! Verkar som om de flesta ar overens om att det heter en pommes frites. Det heter en vatten om man bestaller en flaska vatten, inte om det ar typ kranvatten..

2012-02-12 @ 10:51:03
Postat av: Fridaco

Tack Ylva! Okej, jag medger att i korrekt senska sa maste det heta "en pommes frites" men jag tycker att det later bast att saga "far jag smaka ett pommes frites av dig?" haha.

2012-02-12 @ 10:56:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0