Vad jag bryr mig om nu ar att du kommer nara.

Sondag 15 januari 17:10 Koh Tao

Hej!

Jag har inte the time of my life just nu kanske. Igar borjade vi pa dykarkursen for att ta certifikat. Nar jag kom hem efter det sa kande jag mig inte alls bra. Jag hade feber och fros konstant. Da kande jag att jag inte ville fortsatta kursen. Kanns inte sa vart att lagga ner tva veckors budget pa nagot nar jag inte mar bra. Da gick vi till dykarcentret och jag sa att jag ville hoppa av men sjalvklart betala for dagen jag hade gatt dar (vilket endast bestod av att kolla pa en film fran 90-talet om hur dykning gick till..) Dock verkar dom inte tro mig sa nu vet jag inte om jag far mina pengar tillbaka.

Det gor mig verkligen ledsen att alla har ar sa, ursakta utrycket, pengakata. Dom kanske ar tvungna att vara det men samtidigt undrar jag vart empatin finns? Har ar devisen inte "behandla andra som du sjalv vill bli behandlad" utan snarare "behandla andra sa du far deras pengar". Vi har stott pa det flera ganger. Det viktigaste jag har lart mig pa resan ar att lite pa min magkansla. De gangerna jag inte gjort det sa har saker och ting inte gatt sa bra. Sen ska man naturligtvis inte dra alla over en kam och blabla, men generellt. Det ar det intrycket jag har fatt. Tidigare idag skulle jag ta en varm dusch (som vi betalat extra for) for att jag fros sa mycket, och det fanns inget varmvatten. Da borjade jag grata.

Just nu kanner jag att jag saknar mig familj. Jag vill att Eric foljer med mig till dykarcentret och pratar dom tillratta (kanner typ "ni ar inte snalla mot mig sa nu hamtar jag min pappa!"). Jag vill sitta pa en restaurang med mamma, ata god mat och prata om allt som hant. Jag vill att Ellen ar har och att hon inte aker ivag. Jag vill se allt hon gor och uppleva allt med henne.

Nu har jag klagat valdigt mycket men jag har det bra. Har lite hemlangtan bara. Men det blir bra. Nu ska jag ga och ata nagot, har inte gjort det pa hela dagen. Dom har varldens godaste pannakakor har som man koper fran stand. Igar at vi med banan och nutella, det kostar typ 6 kr. Nu ska jag ga. Fast hon jag ska betala till har somnat sa jag vet inte riktigt hur jag loser det har.

Ha det bast! Hejda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0