Patong 18.53.

Klockan ar tre pa natten (morgonen?) och vi sitter i en buss till Patong. Jag sitter vid fonstret och ser ut pa den morka natten med laten Shout out loads-Tonight I have to leave it i mina oron. Fonstret ar lagat med silvertejp och jag tanker att vad skont om allt kunde fixas med silvertejp. Utanfor kor folk pa mopeder utan nagra trafikregler alls. Frida som sitter bredvid mig tar upp sin yoghurt med katrinplommon och sager att det dar kommer minsann satta fart pa magen. Vi skrattar hogt och killarna framfor oss ger oss irriterade blickar. Men vi bryr oss inte, inte en cell i vara kroppar kunde bry sig. Det enda vi bryr oss om ar att vi ar har och vi kan gora exakt vad vi vill. Jag ler for mig sjalv och kanner att jag ar lycklig. Jag har alltid varit rastlos sa det har livet passar mig perfekt. Och det gladjer mig att jag har sa bra saker att komma hem till. Jag pillar lite pa silvertejpen och tanker att vi ar pa vag mot en ny stad, vi ar pa vag mot en ny dag.

Hej vanner! Var halsad!

Nu ar vi i Patong efter en 14 timmars lang bussresa. Nar vi kom fram hade vi ingen aning om vart vi skulle. Nar vi stod dar med kartan upp och ner kom det likt anglar fram tva killar till oss och fragade om vi ville dela taxi till Patong och vi tankte varfor inte. Det ar valdigt turistigt har sa vi aker redan imorgon till on Ko Phangang. Vi ska pa ett sa kallat full moon party, vet inte riktigt vad det innebar men det blir nog kul. Vi delar ett rum har med tio andra personer. Det ar inte kul! Igar nar jag lag i sangen skulle jag kolla pa Frida och da ser jag till min forskrackelse att killen som ligger i sangen bredvid ligger helt naken. (PANIK!!) Var tvungen att kolla upp i taket, andas, kika igen och se om jag sag i syne men icke. Da gick vi ut. Han var tysk.

Annars har vi det bra. Solar och badar mest. Jag skulle lagga in bilder men det blev inte av. Okej, arligt talat vet jag inte hur man gor. Jag har inte blivit mer teknisk pa den har resan om man sager sa. Nu ska vi ut och ata nudlar! Ha det bast. Jag saknar er.

Kommentarer
Postat av: Agnes

Du skriver så fint!

2012-01-09 @ 19:18:40
Postat av: Joanna

// Joanna

(skrev fel i rutan, är visst heller inte så teknisk)

Saknar dig

2012-01-09 @ 19:20:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0