.

Mandag 19 mars 17:41 Perth

Hej! Idag har vi varit pa sightseeing ute pa landet. Vi akte forbi massa hastgardar och det var riktigt coolt. Blev som ett barn igen och tryckte nasan mot bilrutan. Har i Australien ar det verkligen platt och torrt. Det sag exakt ut som jag hade forestallt mig Australien. Vi var ocksa i en fin liten stad som paminde om Trosa.

I flera dagar har jag haft block for orat och det har gjort lite ont sa jag har funderat pa att kolla upp det. Men jag tar mig sjalv aldrig pa allvar och tankte "asch jag bara larvar mig". Frida overtygade dock mig att ga till en doktor vilket var valdigt bra. Det visade sig att jag har oroninflammation som jag ska behandla med droppar och kanske antibiotika OCH en hudsjukdom som heter Pityriasias Versicolor som jag maste borja behandla. Hade ingen aning om det. Jag trodde att jag var lite flackig av solen sa det var tur att doktor sag det... Laskigt...........................

Har ar lite bilder fran idag nar vi sag en pelikan!




Kommentarer
Postat av: ann och thomas

Utan Puh skulle äventyret vara en omöjlighet, sa Kanin högtidligt.... Omöjligt utan mig! En sådan björn är jag! sa Puh stolt för sig själv.



Pityriasis betyder "fjäll" och versicolor "byta färg", vilket är ett mycket passande namn, eftersom detta är en lätt fjällande hudåkomma, som byter färg mellan sommar och vinter.



Kan det vara så att damerna har badat för mycket och vistats för mycket i tropiskt klimat?!

Varken öron eller huden på oss nordbor tål för mycket sol och bad! Nej dax att komma hem, idag har vi haft snöstorm och kalla vindar! Men nu lyser solen igen!

Kram

Ann

2012-03-19 @ 16:00:38
Postat av: Mamma

Hej på er!

Vilken fin pippi! Häftigt!

Hoppas att du mår bättre. Hur är det med örat? Ta hand om er!!!

Håller med Ann, dax att komma hem!

Ha det bäst.

Puss & kram

2012-03-19 @ 20:24:10
Postat av: Johanna

underbar! :)

2012-03-20 @ 10:12:54
URL: http://geminaarts.blogg.se/
Postat av: Carina Säfström

Ja du allt ska man vara med om. Det blir ett minne det också. Hoppas du mår bättre! Kram

2012-03-20 @ 10:18:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0