'Cause we're lovers and that is a fact yes we're lovers and that is that.

Torsdag 15 mars 22:36 Perth

Hej allihopa, karatekid har! Kom precis in efter att ha slagit ner nagra som behovde sattas pa plats. Skamt a sido. Jag lovar att jag inte slar nagon och sjalvklart tror jag inte pa att vald loser saker. Jag tror snarare att vald foder vald. Ni som kanner mig vet att jag ar starkt emot det och aldrig t.ex. skulle ge mina barn (mina framtida) latsatsgevar eller liknande. Texten jag skrev var mer ett uttryck for den frustration och ilska jag kande mot nagon som gjorde illa min syster. Det jag ville formedla var att vi borde leva i ett samhalle dar alla respekteras. Inget annat.

Naval! I forrgar akte Ellen, Malin och Elin hem. Att saga hejda till Ellen och mamma har hittills varit det svaraste. Men jag forsoker att inte kanna sa mycket, antar att det ar en forsvarsmekanism. Jag skulle lagga ut lite bilder fran vistelsen fran Bali men som den otekniska person jag ar rakade jag radera alla mina bilder pa kameran. Kan tanka mig att Joanna suckar at mig nu med ett leende pa lapparna. (haha)

Nu ar vi i Perth! Jag alskar Perth! Vi bor hos Fridas bekanta och de ar sa gastvanliga. Idag visade Janet (mamman i familjen) oss runt i Freemantle. Det ar sa rent overallt har och parker overallt vilket gor det valdigt charmigt. Deras hus ligger i fororten med en stor park precis bredvid och man kan se stan harifran. Det tar ca 15 minuter att aka till stan. Helt perfekt! Det kanns som man har klivit in i en scen ur Desperate Housewifes, fast det ar mycket charmigare. Jag alskar klimatet har ocksa, det ar inte lika humid som i de asiatiska landerna. Imorgon ska jag och Frida bege oss ut och soka efter jobb. Vi ska ga till en arbetsformedling for backpackers och dela ut cv pa stan. Janet sager att det inte ar svart att hitta nagot sa hoppas vi far tag pa ett jobb!


Jag och Janet. Janet tog med oss till ett mysigt cafe' langst stranden.

Som hade helt okej utsikt. Stranden stracker sig milslang.

Vi gick forbi en park och sag denna skylt. Jag blev radd och Frida exalterad..

Sedan tog jag och Frida en promenad pa 2 timmar. Sa mycket har vi inte rort oss pa over 3 manader..

Vi gick en bit langs med floden och det var trevligt.

Ja det var val det. Har inte sa mycket att tillagga. Skriver igen sa snart jag kan!

Kommentarer
Postat av: Joanna Rebecca

Härligt! <3

2012-03-16 @ 11:07:17
URL: http://joannarebecca.blogg.se/
Postat av: Carina Säfström

Ja, vi får väl tacka för att vi fick tillbaka Ellen. Är det skönt att vara i "stadsmiljö igen" en annan värld? Tänk att på uppleva så mycket. Ha det bäst!

2012-03-16 @ 12:03:10
Postat av: ann och thomas

Jag är inte dum, jag har bara lite otur ibland när jag tänker.citat:Nalle Puh



Bra där Agnes att du inte slåss menar jag!

Ser ut som ni har vackert väder överallt ni kommer!

Hälsa Janet och Tony, Shannon och James från mig och Thomas!

Ha det bäst! kram

Ann och Thomas

2012-03-16 @ 14:49:43
Postat av: Mamma

Hej på er!

Vad härligt allt låter. Skönt att du har slutat slåss...med tanke på att du är starkare än jag så känns det tryggt.

Lycka till med jobbsökeriet och ta hand om er!

Blogga snart igen!

Kramar

2012-03-17 @ 10:54:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0