Maybe I just want to fly. I want to live I don't want to die.

Fredag 30 mars Sydney

Hej!

Nu ar vi som sagt i Sydney och plotsligt blev livet mycket lattare. Jag alskar Sydney! Vi bor pa Kings Cross och vi trivs valdigt bra pa vart hostel. Igar och idag har vi varit pa en botanisk park, sett operahuset, gatt runt i The Rocks och mera. Den botaniska tradgarden var sjukt exotisk. Det fanns massor av olika faglar, djur och vaxter. Onskar jag kunde ta med mig alla jag tyckte om och spendera hela dagen dar. Jag gillar kombinationen av att kunna vara i en exotisk park, med storstaden och havet nagra meter bort. Fantastiskt! Det finns verkligen allt har. De som har mojlighet att aka hit borde verkligen gora det. Folket har ar sa trevliga ocksa, bara man gar pa tunnelbanan sa hittar man nagon att prata med. De ser att vi ar turister och vill hjalpa. Imorgon ska vi till Bondi Beach och pa sondag ska vi till en stor marknad som vi blev tipsade om.


Sydney!

I botaniska tradgarden fanns det en rostradgard dar man kunde gifta sig.



En otroligt dalig bild, men jag var tvungen att visa. Det var nagra jattestora "faglar" i parken som jag skulle ta kort pa. Det visade sig vara enorma fladdermoss. Verkligen enorma, typ en meter i diameter. Jag fick panik och det slutade med att jag lag pa en parkbank i 10 minuter och grat.

Sen sag vi ett sjukt konstigt djur som vi inte vet vad det var?! Ungefar 10 ganger storre an en ekorre, det sag ut som en lite kanguru. Mycket markligt.

Sen tog vi promenad till operahuset som var ratt maktigt.


That's it. Over and out.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Är avis...;)

Fantastiskt! Ha en trevlig dag i Paddington.

Kramar i massor!!!

2012-03-30 @ 16:02:14
Postat av: Joanna Rebecca

<3 vill också till Syndney!

2012-03-31 @ 11:07:06
URL: http://joannarebecca.blogg.se/
Postat av: Carina Säfström

Åh, vad härligt. Dit vill jag åka!! Njut!

2012-03-31 @ 12:38:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0